Specyfikacja:
- Silnik:
- silnik S38B38 3828cc
- kute tłoki CP Pistons 95mm 8.5:1CR
- sworznie tłokowe heavy duty CP Pistons
- kute korbowody SPM
- szpilki i nakrętki głowicy ARP
- uszczelka pod głowicę MLS Cometic
- całkowity remont głowicy
- nowy rozrząd OEM
- napinacz rozrządu S50B32
- świece zapłonowe NGK PKR7A
Układ turbodoładowania: - stożkowy filtr powietrza 102mm
- turbosprężarka Garrett GT4088R
- wastegate 50mm FMIC.PL
- układ dolotowy od turbo do IC 63.5mm
- intercooler 550x230x65mm
- układ dolotowy od IC do plenum 63.5mm
- BOV HKS SSQV FMIC.PL
- zmodyfikowany seryjny kolektor ssący
Układ wydechowy: - rurowy kolektor wydechowy PPF
- 3.0? przelotowy układ wydechowy
- 2szt 3.0? przelotowe tłumiki MTG
Układ napędowy: - jednomasowe koło zamachowe M30
- 4-łapkowa spiekowa tarcza sprzęgła
- docisk sprzęgła UUC Performance Organic
- 6-biegowa skrzynia biegów
- dyferencjał 3.91:1 40% szpera
Układ paliwowy: - wtryskiwacze Siemens Deka 850cc/min.
- pompa paliwa Aeromotive 340lph
Elektronika: - strojenie Michał Małecki
- Ecumaster DET3 z wbudowanym MPX4250AP
- EBC MAC sterowane przez DET3
- wskaźniki Auto Gauge SM Peak: boost, EGT, ciś. oleju
Zawieszenie i hamulce: - zawieszenie gwintowane KW Variant 2
- sportowe stabilizatory Racing Dynamics
- przednie hamulce Zimmermann Formula Z 345x32mm + 4 tloczkowe zaciski
- tylne hamulce poliftowe 328x20mm
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie
Otrzymany silnik do remontu:


Raczej należał do tych brudniejszych

Początki rozbiórki


Bez głowicy


Doszliśmy do wału

W końcu pozostał sam blok silnika

Kiedy czekałem na części wziąłem się za sprawdzenie pompy oleju

Rotor był w nienaruszonym stanie, więc złożyłem ją z powrotem w całość

Oddałem też sprzęgło do zrobienia tarczy spiekowej na bazie docisku UUC i jednomasu z M30

Kilka elementów zostało pomalowanych proszkowo

Głowica po pełnej obróbce


Cdn.