Turbobuma 325i

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
magician
Nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 7 gru 2009, o 21:09
Imię: Łukasz
lokalizacja: Kielce

Turbobuma 325i

Post autor: magician »

Model: 325i E36 Coupe ?93
Modyfikacje

Silnik: M50B25TU po remoncie głowicy, nieodprężony

Układ dolotowy: turbina TD04HL-15G (z Volvo 850 T5 2.3T), aluminiowy FMIC wyjścia 50/70mm (na bazie IC z Frontery 2.3TD - wymiary rdzenia 600x200x40 mm), orurowanie turbo->IC 50mm, IC->TB 70mm wykonane z rur ALU + kolanka gumowe zbrojone, BOV ProPerfect Typ II, doładowanie 0,4 Bara ustawione za pomocą MBC

Układ wydechowy: ?homemade? kolektor wydechowy na bazie kolektorów z M52B28, DP 3?, reszta 2,5?, przelotowy tłumik końcowy (jedyny), całość ze stali nierdzewnej

Układ paliwowy / wtryskowy: wtryski 315cc (z Volvo S80 T6 2.9BiTurbo),

Elektronika / wskaźniki: piggyback Ecumaster DET II, MAP MPX4250AP, odpięta sonda Lambda, dodatkowe wskaźniki VDO: ciśnienie doładowania, ciśnienie i temperatura oleju, ładowanie

Układ chłodzenia: seria

Układ napędowy: seryjny dyfer 3,15 ze szperą 25%,

Zawieszenie: sprężyny K.A.W 80/50,

BODY KIT i wnętrze: sportowa kierownica Dino ;)


Projekt powstaje od 1.04.2007r. ? od początku jako budżetowy. Z założenia autko szykowane do zabawy na mieście, jazdy bokiem itd., stąd stosunkowo mała turbina i wysoki moment obrotowy przy niższych obrotach. Początkowo zamontowane było FMU 12:1 bez modyfikacji elektroniki, jednak silnik był zalewany przy ok. 4k obrotów (aż wypadały zapłony). Z tego powodu zostały zamontowane większe wtryski, MAP i Ecumaster. Niestety przez cały okres ? częściowo ze względów finansowych, częściowo czasowych - auto nie zostało skończone (wystrojone na tip/top i shamowane), stąd co do mocy można tylko snuć przypuszczenia (plan przewidywał 250-280KM).

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Życie jest okrutne - czas sprzedać marzenia... BMW 325i TURBO sprzedane do 100-licy...
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbobuma 325i

Post autor: k64 »

ciekawe jak to jezdzi tak bez wystrojenia, i tak wogole to odwazny jestes tzn wszyscy pisza ze koniec z autem bedzie a duzo ludzi wlasnie robi taki rzezby ze doladowanie np. 0,3 bez strojenia, sonda out i i i jak takie cos jedzie tak szczeze?

podoba mi sie kolektor , prosto to zrobiles i ok wedlog mnie (cena/jakosc)

szkoda ze sprzedajesz
Awatar użytkownika
magician
Nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 7 gru 2009, o 21:09
Imię: Łukasz
lokalizacja: Kielce

Re: Turbobuma 325i

Post autor: magician »

Autko niby stroiłem, ale DME nie chce złapać błędu sondy - i właśnie podciągnęło mi mieszankę , że AFR jest koło 9,5... postaram się to zwalczyć - może zakres autoadaptacji już się skończył ;) A może wreszcie złapie błąd ;)
Bez jakiegokolwiek strojenia to na tych wtryskach nawet bym nie odpalił ;) Zapłon jest minimalnie cofnięty (-1/-2) gdy pojawia się doładowanie (zgodnie ze wskazówkami twórcy Ecumastera), więc z AFR jak zejdę do 11,5-12 to powinno być w miarę bezpiecznie. Niestety nie mam EGT... bo byłoby łatwiej, ale obserwując wykresy znalezione na necie (uturbionych BMW z tym silnikiem) myślę, że będzie OK.

Tak jeździło kompletnie bez strojenia, z wsadzonym FMU:
http://www.youtube.com/watch?v=m2CLK9s8-i4
http://www.youtube.com/watch?v=SnUGiYVqyyQ (nie zwracajcie uwagi na komentarze kuzyna i moje ;) )
Życie jest okrutne - czas sprzedać marzenia... BMW 325i TURBO sprzedane do 100-licy...
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: Turbobuma 325i

Post autor: sierRKA »

szkoda, szkoda, szkoda!
szkoda ze nie udalo dopiac jej do ostatniego guzika, a WIELKIE SZKODA, ze jestes zmuszony sprzedac.
mi bynajmniej podoba ten sofcik-projekt...
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Turbobuma 325i

Post autor: Michał_Małecki »

magician pisze:Bez jakiegokolwiek strojenia to na tych wtryskach nawet bym nie odpalił ;) Zapłon jest minimalnie cofnięty (-1/-2) gdy pojawia się doładowanie (zgodnie ze wskazówkami twórcy Ecumastera), więc z AFR jak zejdę do 11,5-12 to powinno być w miarę bezpiecznie. Niestety nie mam EGT... bo byłoby łatwiej, ale obserwując wykresy znalezione na necie (uturbionych BMW z tym silnikiem) myślę, że będzie OK.
Bez przesady. Nie ma jakichkolwiek problemów z odpalaniem w M50B25 na wtryskiwaczach o wydajności nawet 360cc/min. W swoim M50 mam także 315tki i potrzebne były jedynie delikatne korekty, aby na wolnych obrotach mieć AFR 14.5-15 :1. S50 odpala na 630tkach bezproblemowo. Doczytałem na Racingforum, że silnik nierówno schodzi z obrotów - to nie wina większych wtryskiwaczy, tylko strojenia. Powodzenia ze sprzedażą.
Maleckis Motorsport
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: Turbobuma 325i

Post autor: jendrek e-30 »

Moje m30 na 440 nie zapalało wcale, m50 na tych samych wtryskach też nie zapalało



POZDRAEWIAM :ph34r:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbobuma 325i

Post autor: k64 »

jendrek e-30 pisze:Moje m30 na 440 nie zapalało wcale, m50 na tych samych wtryskach też nie zapalało



POZDRAEWIAM :ph34r:
ja w sobote wloze 460cc i sie obada, moze to zalezy od cr jakiego jest - sorki za ot.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbobuma 325i

Post autor: korona »

Magicjan - szkoda że sprzedajesz, mogłeś ciągnąć projekt dalej no ale nie zawsze jest możliwość :down:. Przyszły właściciel na pewno będzie miał z górki, zostanie ulepszanie tego co jest teraz. Całkiem zgrabny wydech ci wyszedł, widzę tam takie opaski zaciskowe w połowie na łączeniu - gdzie je kupiłeś? Gdzie kupiłeś kolana gumowe które masz w dolocie, jaka cena i jakie średnice?
Michał_Małecki pisze: Bez przesady. Nie ma jakichkolwiek problemów z odpalaniem w M50B25 na wtryskiwaczach o wydajności nawet 360cc/min. W swoim M50 mam także 315tki i potrzebne były jedynie delikatne korekty, aby na wolnych obrotach mieć AFR 14.5-15 :1......
Na 347cc od których zaczynałem auto odpalało choć z oporem. Na 360cc jest jeszcze gorzej, o większych nawet nie mówię bo auto nie odpala w ogóle i można je tak zalać że nie obejdzie się bez suszenia świec. Wystarczy obciąć na ecumasterze na dzień dobry o 5 jednostek przed pierwszym odpaleniem i jest OK, od razu oczywiście dostroić (u mnie na wolnych AFR jest ok 18:1 żeby były równe), zmiana przepływomierza na większy także ułatwia odpalenie (mniejszy pomiar przepływu = krótszy czas wtrysku).
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
magician
Nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 7 gru 2009, o 21:09
Imię: Łukasz
lokalizacja: Kielce

Re: Turbobuma 325i

Post autor: magician »

Cały czas mi żal, że muszę ją sprzedać, bo chętnie zakończyłbym to co zacząłem... w inny sposób niż sprzedaż. Ale takie realia. Wątpię, żeby kupującego interesowało ile dla mnie znaczy ten samochód i cała przeróbka :down:
Wracając do tematu...
Opaski, które są w połowie wydechu (za DP) oraz druga taka sama przy tylnym tłumiku były kupione w sklepie motoryzacyjnym (zamawiane z hurtowni AD Stachura). Jeśli dobrze pamiętam to są opaski/łączniki wydechu BMW 5xx lub 7xx nie pamiętam już dokładnie jakiej, Albo takie jak do BMW tylko większe :wink2: Natomiast rury/kolanka dolotu to jakieś polskie wyroby ze sklepu z częściami do ciężarówek (te 70mm są chyba od MANa, ale były i większe i mniejsze). Dodatkowo (chyba nie widać ich na fotkach) są rury "elastyczne" zbrojone drutem.

No i znalazłem przyczynę zalewania, problemó z obrotami itd. - dziury w wężach dolotu. Po wymianie jak ręką odjął.
Teraz czas na strojenie... większość już braciszek zrobił... zostało troche skorygować i będzie cacy.
ODPOWIEDZ