e34 m50b29 turbo>kabrio e36 m50b29

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

. pisze:wydaje mi sie ze splyw masz zbyt poziomo, silnik jest za bardzo w lewo pochylony , zreszta zobaczysz jak bedzie.(zerknij u mnie - minimalnie do gory spoglada ale tak zostawie powinno byc ok) :eee:

fotki 1 klasa , powodzenia :heh:
cieszę się że mój pomysł spływu Cię zainspirował.
mój spływ był przemyslany jak wszystko co robię , miedzy innymi dlatego tak długo to trwa :śmiech: i jest kilka stopni do góry .
zostanie tak jak jest i jedyne co w nim ewentualnie zmienię to średnice wewnetrzną złączki na około 15mm na tym samym gwincie który jest .
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

zalewałem dziś cały układ olejem za pomoca wiertarki.
PMN kiedyś pisał ze próbowali tak zalewać M3 i nic z tego nie wyszło , chyba pompa była słaba ze się im nie udało.
przykreciłem miske na 10cm szpilkach tak bym miał dostęp wiertarką do osi pompy , z boku zrobiłem płaszcz z foli po pochylonej stronie silnika aby olej skapywał do miski , wałki załozyłem luzno bez szklanek po 2 stopki (jażma) na wałek tak by mi olej nie zygał do góry i bym mógł krecić ewentualnie wałem i dosłownie po kilku sekundach zalało cały filtr i olej zaczoł żygać w głowicy.
musiałem ujmowac obrotów na wiertarce bo olej nie nadązył spływać i ciekło po silniku bo głowica jest niezamknieta , piekna sprawa :heh: polecam .
jest trochę zabawy ale jest pewność że ewentualny syf wyleci na zewnatrz i cały układ się zapełni po kapitalnym remoncie bez jechania silnikem na sucho.
jutro w ramach moich "badań" mam zamiar zamontowac w misce kamerkę i skontrolowac natryski oleju z podpór wału w strone tłoków .
chcę wreszczie wiedziec gdzie dokładnie ten olej żyga :devill2: .
ps. czego uzywacie do pozycjonowania wałków w głowicy ?
jest specjalny przyrząd bmw do tego , ale wystarczy zwykła sówniarka która tworzy jakby 2 regulowane konty proste :clap:,
juz wiem ze poprzedni własciciel gdy nabijał cechy na wałkach i pierwszych stopkach , walnoł sie o 1mm na wydechowym i jakieś 3mm na ssącym czego efektem były ślady zworów na tłokach widoczne na pierwszych fotkach w linku w moim podpisie gdy kupiłem silnik i zaczołem go rozbierać :hammer: , (mówiłem ze fryzjer albo piekarz :śmiech: )
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: korona »

:ok: Masz jakieś zdjęcia z tego zabiegu?
mcgiver pisze: ps. czego uzywacie do pozycjonowania wałków w głowicy ?
jest specjalny przyrząd bmw do tego , ale wystarczy zwykła sówniarka która tworzy jakby 2 regulowane konty proste :clap:,
juz wiem ze poprzedni własciciel gdy nabijał cechy na wałkach i pierwszych stopkach , walnoł sie o 1mm na wydechowym i jakieś 3mm na ssącym czego efektem były ślady zworów na tłokach widoczne na pierwszych fotkach w linku w moim podpisie gdy kupiłem silnik i zaczołem go rozbierać :hammer: , (mówiłem ze fryzjer albo piekarz :śmiech: )
Chmm, nie wiem czemu tak z wałkami panikujecie. Składałem M50/M52 z pięćdziesiąt razy i nigdy nie używałem żadnego przyrządu do wałków, ani nie nabijałem cech (!! skąd ten pomysł?). Każdy wałek ma z tyłu taki kwadrat, na jednym z boków są dwie dziurki, na obu te dziurki muszą być skierowane do góry, jak tłok na 1 cyl. jest w GMP. Wystarczy spojrzeć czy płaszczyzny na wałkach są w jednej linii, jak ktoś jest perfekcjonistą może położyć na nich coś z równą krawędzią i sprawdzić.
www.turboBMW.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

fotek nie robiłem , może dziś zrobię , jak będe krecił jak się natryski zachowują :cool2:
ja tych cech nie nabijałem , poprostu taki juz kupiłem i te cechy sa delikatnie niezgodne , na tej fotce widac ze podcięcia na zawory wydechowe w tłokach sa pouszkadzane (mają odgniaty) od spotykania się z zaworami
http://images42.fotosik.pl/12/3d56fce4fa6c21c5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

co do górnej krawedzi kwadratów na wałkach to moze byc , jednak powierzchnia nie jest idealna , jako baza do tego.
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: elmo0104 »

w Offtopicu jest temat z linkiem odnośnie blokad do rozrządu. Korona dobrze gada z tymi kwadratami, to są fabryczne miejsca na blokowanie wałków a pod rozrusznikiem w bloku jest plastikowy korek i tam "wtykasz" kolejne narzędzie.

W tamtym temacie są też rozmiary, może Ci się przydać.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

elmo0104 pisze:w Offtopicu jest temat z linkiem odnośnie blokad do rozrządu. Korona dobrze gada z tymi kwadratami, to są fabryczne miejsca na blokowanie wałków a pod rozrusznikiem w bloku jest plastikowy korek i tam "wtykasz" kolejne narzędzie.

W tamtym temacie są też rozmiary, może Ci się przydać.
przeciez ja wcale nie neguję bazowania na kwadratach :rolleyes2: , tylko twierdzę ze bazą są boki kwadratów bo są obrobione , a góra jest chropowata i zaokraglona po odlewie w formie ,
zresztą oryginalne blokady równiez bazuja na bokach , a pod rozrusznik wkłada sie specjalny trzpień . ja sobie wkładam srubę m12 z podfrezowana końcówka która wchodzi w zamach , pasuje idealnie
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: Michał_Małecki »

mcgiver pisze:ps. czego uzywacie do pozycjonowania wałków w głowicy ?
Wystarczy ustawić oba wałki rozrządu mniej więcej tak, aby patrzyły na siebie pod kątem ~45 stopni. Następnie przy pomocy dowolnego kątownika regulujesz pozycję na podstawie kwadracików. Pomiędzy kwadracikiem a powierzchnią głowicy musi być zawarty kąt prosty.
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: k64 »

Michał_Małecki pisze:
mcgiver pisze:ps. czego uzywacie do pozycjonowania wałków w głowicy ?
Wystarczy ustawić oba wałki rozrządu mniej więcej tak, aby patrzyły na siebie pod kątem ~45 stopni. Następnie przy pomocy dowolnego kątownika regulujesz pozycję na podstawie kwadracików. Pomiędzy kwadracikiem a powierzchnią głowicy musi być zawarty kąt prosty.
dobrze gada, ja tak robilem i wszystko raczej ok,
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

dziś była walka .
chciałem sprawdzic jak te natryski tłoków działają .
wytargałem z jednego pokoju telewizor do piwnicy , zeby monitorować co sie dzieje na kamerze i efekty marne :mellow: .
obroty zamałe , kamera zaduza , olej zazimny .
jedyne co zobaczyłem to to że strumień z dyszy dochodzi do połowy trasy i opada w dół.
aby zminimalizowac straty ciśnienia podłozyłem pod łoze wałka ssacego plastikowe podkładki aby nie zasilało łoza , ale nic to nie pomogło , trzeba by jeszcze odizolowac od zasilania drugi wałek i zasilanie napinaczy , a ze mam tylko dwie rece to brakło mi cierpliwości :dry:
przydała by sie jakaś miniaturowa kamerka mocowana na jakimś długim smukłym ramieniu , kumpel miał kiedyś cos takiego , wiem ze to drogie jest bo to specjaalny serwisowy sprzet.
jutro wrzuce fotki bo dziś już mi sie nie chce z tym grzebać :kwasny:
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

Powoli do przodu.
W zeszłym tygodniem walczyłem ze szklankami i złozeniem rozrządu
W piątek umówiliśmy się Dakic?em na małą libacje , i zeszło nam do 4 rano z piątku na sobote :piwo: ,
zdychałem cała sobotę :kwasny: .
Przy okazji się troszkę podgoniło z moim silnikiem , zakrapiając robotę co chwila drinkiem :wink2: .
Wymyte i zapełnione szklanki , faktycznie musiały siąść , tak ze kreciłem delikatnie i w momencie wyczucia oporu czekałem pare minut i potem dalej jazda do nastepnego oporu.
Silniczek już teraz ładnie się kreci , i prezentuje się całkiem , całkiem.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Dakic wyraziół chęc zrobienia sobie fotki z moim cackiem :heh: .
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: k64 »

bardzo ladnie tylko tego silikonu na pokrywie chyba masz troche za malo, u mnie robilem to 3 razy zanim przestalo kapac tu i tam.
elegancja francja , wzucaj silnik do budy bo wiosna idzie.

czy ta turbina ma 2 cale wejscie na stozek? tzn dolot
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

. pisze:bardzo ladnie tylko tego silikonu na pokrywie chyba masz troche za malo, u mnie robilem to 3 razy zanim przestalo kapac tu i tam.
elegancja francja , wzucaj silnik do budy bo wiosna idzie.

czy ta turbina ma 2 cale wejscie na stozek? tzn dolot
będzie dobrze ,jestem pewny .
to nie jest zaden silikon tylko czesterton przemysłowy z aktywatorem , pisałem kiedyś o tym .

co do wyjścia na stożek to już teraz niepamietam ale ma 2,5"-3"
Awatar użytkownika
Dakic
User
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:35
Imię: Szymon
lokalizacja: Pszczyna

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: Dakic »

Heh :piwo: Spore watpliwosci byly czy wsiadac za kolko... Robota Rafala wyglada w realu naprawde profi!! Szkoda ze docelowa buda jest przezarta przez zab czasu bo to pewnie sporo opozni swap... Trzymam kciuki i Pozdro :pasuje:
WIELE SERC JEDNO BICIE BMW PONAD ŻYCIE!!!!
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: elmo0104 »

Rafale Takie mam pytanie. Zasilanie turbo w olej będziesz miał wężem przemysłowym z tworzywa miał? i jeszcze jedno, na pierwszej stronie(chyba) napisane masz że z dekla za filtrem oleju chcesz wmontować dodatkowy kruciec na ciśnienie i temp oleju. Co z tym olejem się będzie działo po przejściu przez króciec?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

elmo0104 pisze:Rafale Takie mam pytanie. Zasilanie turbo w olej będziesz miał wężem przemysłowym z tworzywa miał? i jeszcze jedno, na pierwszej stronie(chyba) napisane masz że z dekla za filtrem oleju chcesz wmontować dodatkowy kruciec na ciśnienie i temp oleju. Co z tym olejem się będzie działo po przejściu przez króciec?
zasilanie oleju do turbiny bedzie z tego niebieskiego krócca co widać na fotce , ale nie węzem przemysłowym bo zmieniłem załozenia na równie wytrzymałe i tansze tylko przewodem 8mm do..... lpg :blink2: :śmiech: :ok:
Obrazek
co do ciśnienia i temp oleju to będzie w tym miejscu co jest wkrecona ta srebrna zaslepka.
wg mnie idealne miejsce bo podaje bardziej aktualną temperaturę niż jak niektórzy robią trójnik z pod wyłacznika kontrolki oleju co wg mnie powoduje duze przekłamania bo jest to bardziej oddalone i nie ma już w tym miejscu przepływu bo jest to swego rodzaju zatoka.

Obrazek
pozatym jak widać jest jeszcze miejsce na dodatkowe wyjscie ; wywiercić i nagwintować :heh: tak wiec udało mi sie zrobic cos ala , podkładki pod filter MOCAL w której mozna nawalić wiele czujników :pasuje: .
w moim projekcie stawiam na dokładny monitoring przedewszystkim temperatur oraz szybkie reakcje na ich przekroczenie.
ODPOWIEDZ