W 2010 i 2011 również więcej pracowałem nad projektami z marek innych niż BMW lub nad wolnossącymi BMW, niestety nie mogąc tym samym prezentować ich na forum. Ciesze się, że ostatnio sporo u nas doładowanych BMW. Mam więc o czym pisać. Kolejny już samochód to przygotowywane jako zabawka na tor BMW E36 M3 S50B30 Turbo. Właściciel we własnym zakresie zajął się modyfikacjami karoserii, zawieszenia, układu hamulcowego oraz klatki bezpieczeństwa. My mamy zająć się silnikiem oraz instalacją turbodoładowania. O początkach projektu można przeczytać więcej na innym forum. Silnik został złożony na kutych tłokach Wossnera oraz kutych korbowodach SPM PPF-u. Głowica skręcona szpilkami ARP na uszczelce MLS Cometic?a. O układ smarowania dbać będzie miska z pompą oleju na podwójnym smoku z nowszego S50B32. Obecnie silnik złożony jest w wersji wolnossącej w celu dotarcia silnika po złożeniu.
- Silnik:
- jednostka napędowa S50B30
- kute tłoki Wossner 86.50mm 8.5:1CR
- kute korbowody SPM PPF
- wyczynowe panewki Calico VAC Motorsport
- uszczelka pod głowicę MLS Cometic
- szpilki do głowicy ARP
- śruby korbowodów ARP
- miska i pompa oleju S50B32
- pełna regeneracja głowicy
Układ turbodoładowania: - stożkowy filtr powietrza 89mm
- turbosprężarka Garrett GT3582R
- wastegate 60mm FMIC.PL
- układ dolotowy od turbo do IC 51mm
- intercooler 450x300x76mm
- układ dolotowy od IC do plenum 76mm
- zmodyfikowany seryjny kolektor ssący
- sylikonowe łączniki trąbek kolektora ssącego
Układ wydechowy: - żeliwny kolektor wydechowy Treadstone T3
- 3.0? przelotowy układ wydechowy
- 2 3.0? przelotowe tłumiki MTG
Układ napędowy: - seryjne dwumasowe koło zamachowe
- 4-łapkowa tarcza spiekowa
- docisk Sachs Racing 698
- zacieśniony dyfer 3.15
Układ paliwowy: - pompa paliwa Walbro 255lph
- wtryskiwacze 630cc/min.
- seryjny regulator ciśnienia paliwa 3.0bar
Elektronika: - strojenie Michał Małecki
- Ecumaster DET3 z MPX4250
- wskaźniki Auto Gauge: boost, EGT, ciśnienie oleju


Paczka od Wossnera




Korby od Andreasa

Docisk i tarcza

Stan pod maską przed rozpoczęciem prac

Początek demontażu


Bez przodu

Silnik wyjęty ? w tle dumnie prezentujące swoje wdzięki pół Aristo


Karoseria bez silnika

Głowica po kapitalnym remoncie


Na życzenie klienta blok został pomalowany na srebno

Blok tak jak i głowica również został poddany obróbce

Kuty zestaw

Wał z zestawem tłokowo-korbowym na swoim miejscu

Świecący się widok od góry




Przed złożeniem przegląd rotorów pompy oleju z S50B32

Nowy rozrząd

Pompa oleju; na zdjęciu brakuje jeszcze drugiego smoka

Szpilki ARP

Zestaw Cometic MLS + Loctite 3020

Głowica przed montażem

Na silniku

Silnik już w aucie

Na gotowo przed odpaleniem

Po drodze zajęliśmy się również uszczelnieniem dyfra?

? montażem regulowanych wahaczy z tyłu

hydrołapki na pompce Willwood?a

oraz takich gadżetów jak pedały

czy w końcu carbonowe boczki, które przypadły nam do gustu

Obecnie silnik jest docierany. Czekamy również za turbosprężarką.
Tak więc, tradycyjnie? stay tuned!
Pozdrawiamy,
Małecki Michał & Wittchen Marcin.