BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Marcina 537KM 629NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Marcina 537KM 629NM

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

W 2010 i 2011 również więcej pracowałem nad projektami z marek innych niż BMW lub nad wolnossącymi BMW, niestety nie mogąc tym samym prezentować ich na forum. Ciesze się, że ostatnio sporo u nas doładowanych BMW. Mam więc o czym pisać. Kolejny już samochód to przygotowywane jako zabawka na tor BMW E36 M3 S50B30 Turbo. Właściciel we własnym zakresie zajął się modyfikacjami karoserii, zawieszenia, układu hamulcowego oraz klatki bezpieczeństwa. My mamy zająć się silnikiem oraz instalacją turbodoładowania. O początkach projektu można przeczytać więcej na innym forum. Silnik został złożony na kutych tłokach Wossnera oraz kutych korbowodach SPM PPF-u. Głowica skręcona szpilkami ARP na uszczelce MLS Cometic?a. O układ smarowania dbać będzie miska z pompą oleju na podwójnym smoku z nowszego S50B32. Obecnie silnik złożony jest w wersji wolnossącej w celu dotarcia silnika po złożeniu.
  • Silnik:
  • jednostka napędowa S50B30
  • kute tłoki Wossner 86.50mm 8.5:1CR
  • kute korbowody SPM PPF
  • wyczynowe panewki Calico VAC Motorsport
  • uszczelka pod głowicę MLS Cometic
  • szpilki do głowicy ARP
  • śruby korbowodów ARP
  • miska i pompa oleju S50B32
  • pełna regeneracja głowicy

    Układ turbodoładowania:
  • stożkowy filtr powietrza 89mm
  • turbosprężarka Garrett GT3582R
  • wastegate 60mm FMIC.PL
  • układ dolotowy od turbo do IC 51mm
  • intercooler 450x300x76mm
  • układ dolotowy od IC do plenum 76mm
  • zmodyfikowany seryjny kolektor ssący
  • sylikonowe łączniki trąbek kolektora ssącego

    Układ wydechowy:
  • żeliwny kolektor wydechowy Treadstone T3
  • 3.0? przelotowy układ wydechowy
  • 2 3.0? przelotowe tłumiki MTG

    Układ napędowy:
  • seryjne dwumasowe koło zamachowe
  • 4-łapkowa tarcza spiekowa
  • docisk Sachs Racing 698
  • zacieśniony dyfer 3.15

    Układ paliwowy:
  • pompa paliwa Walbro 255lph
  • wtryskiwacze 630cc/min.
  • seryjny regulator ciśnienia paliwa 3.0bar

    Elektronika:
  • strojenie Michał Małecki
  • Ecumaster DET3 z MPX4250
  • wskaźniki Auto Gauge: boost, EGT, ciśnienie oleju
Silnikowe graty, najpierw panewki:

Obrazek

Obrazek

Paczka od Wossnera

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Korby od Andreasa

Obrazek

Docisk i tarcza

Obrazek

Stan pod maską przed rozpoczęciem prac

Obrazek

Początek demontażu

Obrazek

Obrazek

Bez przodu

Obrazek

Silnik wyjęty ? w tle dumnie prezentujące swoje wdzięki pół Aristo :D

Obrazek

Karoseria bez silnika

Obrazek

Głowica po kapitalnym remoncie

Obrazek

Obrazek

Na życzenie klienta blok został pomalowany na srebno

Obrazek

Blok tak jak i głowica również został poddany obróbce

Obrazek

Kuty zestaw

Obrazek

Wał z zestawem tłokowo-korbowym na swoim miejscu

Obrazek

Świecący się widok od góry

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przed złożeniem przegląd rotorów pompy oleju z S50B32

Obrazek

Nowy rozrząd

Obrazek

Pompa oleju; na zdjęciu brakuje jeszcze drugiego smoka

Obrazek

Szpilki ARP

Obrazek

Zestaw Cometic MLS + Loctite 3020

Obrazek

Głowica przed montażem

Obrazek


Na silniku

Obrazek

Silnik już w aucie

Obrazek

Na gotowo przed odpaleniem

Obrazek

Po drodze zajęliśmy się również uszczelnieniem dyfra?

Obrazek

? montażem regulowanych wahaczy z tyłu

Obrazek

hydrołapki na pompce Willwood?a

Obrazek

oraz takich gadżetów jak pedały

Obrazek

czy w końcu carbonowe boczki, które przypadły nam do gustu

Obrazek

Obecnie silnik jest docierany. Czekamy również za turbosprężarką.

Tak więc, tradycyjnie? stay tuned!

Pozdrawiamy,

Małecki Michał & Wittchen Marcin.
Maleckis Motorsport
pluto
Turbo-Team
Posty: 219
Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łomża

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba

Post autor: pluto »

Czysto, schludnie, krótko, zwięźle i na temat :ok: Pasowanie tłoków jest na 10 setek?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba

Post autor: Michał_Małecki »

pluto pisze:Czysto, schludnie, krótko, zwięźle i na temat :ok: Pasowanie tłoków jest na 10 setek?
Zgodnie z zaleceniami Wossnera - czyli właśnie na 10 setek. Pozdr.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba

Post autor: elmo0104 »

Ciekaw jestem jak panewki będą się sprawować:) domyślam się że to jest powłoka teflonowa tak? U mnie będą własnej produkcji takie panewki :D
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba

Post autor: sierRKA »

gratuluje kolejnego projektu, czytałem opis-historię tej m-ki. zajebiście przygotowana i odnowiona :ok:
zazdroszczę takiego autka, nawet gdyby zostało "tylko" wolnossące.
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba 410KM 483NM

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Po dłuższej przerwie wróciliśmy do prac nad projektem. W międzyczasie silnik został dotarty, przejechaliśmy około 700 kilometrów bez żadnych niespodzianek. Kiedy Właściciel uzupełnił fundusze na swój samochód, dokonaliśmy pozostałych zakupów i mogliśmy zacząć działać.

W minioną środę dołączyła do nas turbosprężarka Garrett GT3582R na wydechu .82 A/R.

Obrazek

Obrazek

Zabraliśmy się więc do roboty, na początek przymiarka turbo

Obrazek

Wystarczyła tylko podmiana poduszki pod silnik, aby zrobić miejsce na dolot od filtra powietrza

Obrazek

Doloty po stronie wydechu

Obrazek

Stożek, przepływka

Obrazek

IC z dolotem do plenum

Obrazek

Kolektor ssący dostał sylikonowe kapturki

Obrazek

Spływ oleju

Obrazek

Wydech

Obrazek

Wydech na aucie

Obrazek

Na gotowo pod spodem

Obrazek

Obrazek

Zegary i centrum dowodzenia Kuby

Obrazek

Pod maską

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Założyliśmy także splitter GT do przedniego zderzaka?

Obrazek

? który ponoć testowany był na pewnym torze :D

Obrazek

Garrett chowa się na dole

Obrazek

Spojrzenie końcowe od góry

Obrazek

Filmik z 1. odpalenia

http://www.youtube.com/watch?v=oqeI-stEqVs" onclick="window.open(this.href);return false;

M3 Kuby budowane jest z przeznaczeniem na tor, dlatego też zadbaliśmy o odpowiednią charakterystykę silnika. Krzywą boostu ustawiliśmy taką ?wyścigową?, dzięki czemu samochód bardzo dobrze się napędza bez utraty trakcji. Udało się również uzyskać bardzo ładny przebieg momentu obrotowego. Finalnie silnik wystroiliśmy na mniej więcej stałe 0.5-0.8bar z peakiem boostu 0.9bar w zakresie wyższych obrotów silnika. Na takim doładowaniu wynik to 410KM i 483NM.

Obrazek

Filmik z pomiaru na hamownii

http://www.youtube.com/watch?v=CHpaG2snBfs" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiamy,

Wittchen Marcin & Małecki Michał.
Maleckis Motorsport
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba 410KM 483NM

Post autor: Blacha »

Michał_Małecki pisze: Obrazek
Michał wy robiliście zawieszenie? Pytam bo wydaje mi się że tuleje przedniego wahacza są odwrotnie zamontowane, a powinny zwiększać K.W.S.Z. jeśli się myle znaczy to że ciągle to ja je montuje odwrotnie :śmiech: no i może ów tuleji być troche gorąco bez jakiejść izolacji strony gorącej turbiny.
Pomijając to naprawde profi podejście do tematu, wykonanie i jakość robi mega wrażenie :pasuje:
Powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba 410KM 483NM

Post autor: Michał_Małecki »

Blacha pisze:Michał wy robiliście zawieszenie? Pytam bo wydaje mi się że tuleje przedniego wahacza są odwrotnie zamontowane, a powinny zwiększać K.W.S.Z. jeśli się myle znaczy to że ciągle to ja je montuje odwrotnie :śmiech:
Pomijając to naprawde prifi podejście do tematu, wykonanie i jakość robi mega wrażenie :pasuje:
Hehe, zawieszenie to nie nasza sprawka :heh: .

Jest tak jak mówisz - źle zamontowana. Co zabawne, po drugiej stronie była dobrze wsadzona, więc na 1 stronie udało się trafić.

Dzięki za miłe słowa.

Pozdr.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba 410KM 483NM

Post autor: Szpera »

Świetna robota !! Świetne boczki, gdzie można takie dostać?
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba 410KM 483NM

Post autor: DOHC »

Michał_Małecki pisze:
M3 Kuby budowane jest z przeznaczeniem na tor, dlatego też zadbaliśmy o odpowiednią charakterystykę silnika. Krzywą boostu ustawiliśmy taką ?wyścigową?, dzięki czemu samochód bardzo dobrze się napędza bez utraty trakcji. Udało się również uzyskać bardzo ładny przebieg momentu obrotowego. Finalnie silnik wystroiliśmy na mniej więcej stałe 0.5-0.8bar z peakiem boostu 0.9bar w zakresie wyższych obrotów silnika. Na takim doładowaniu wynik to 410KM i 483NM.
Jak "ustawliście" krzywą boostu skoro tam jest MBC pod maską ? Dlaczego nie EBC kontrolowany przez deta ?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba 410KM 483NM

Post autor: Michał_Małecki »

Szpera pisze:Świetna robota !! Świetne boczki, gdzie można takie dostać?
Właściciel je nam dostarczył. Na obecną chwilę nie wiem skąd one są.
DOHC pisze:Jak "ustawliście" krzywą boostu skoro tam jest MBC pod maską ? Dlaczego nie EBC kontrolowany przez deta ?
EBC został dołożony po pierwszych strojeniach. Nie ma go na zdjęciach.

Pozdrawiam,

Michał.
Maleckis Motorsport
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba 410KM 483NM

Post autor: DOHC »

Michał_Małecki pisze:
DOHC pisze:Jak "ustawliście" krzywą boostu skoro tam jest MBC pod maską ? Dlaczego nie EBC kontrolowany przez deta ?
EBC został dołożony po pierwszych strojeniach. Nie ma go na zdjęciach.

Pozdrawiam,

Michał.
Ok wszystko jasne , piękna robota

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba 410KM 483NM

Post autor: Michał_Małecki »

Dzisiaj Kuba odebrał swój samochód, wyglądał na zadowolonego :ok:
Szpera pisze:Świetne boczki, gdzie można takie dostać?
Już wiem, są z Anglii. Natomiast cena może wydać się trochę odstraszająca.

Pozdr.
Maleckis Motorsport
maly
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 cze 2011, o 16:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba 410KM 483NM

Post autor: maly »

Bardzo zacny projekt ! Gdzie można kupić takie ładne karbonowe boczki ?
piotr520
Turbo-Team
Posty: 455
Rejestracja: 4 lut 2012, o 14:43
Imię: Piotr
lokalizacja: Końskie

Re: BMW E36 M3 3.0 Turbo na tor dla Jakuba 410KM 483NM

Post autor: piotr520 »

Mam pytanko odnośnie pompy oleju-na co zwrócić uwagę przy jej oględzinach?Jest jakaś tolerancja pomiędzy obudową a rotorami?
ODPOWIEDZ