E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 318i silnik m52b25
Co do sprzęgła to istnieje możliwość powiększenia tarczy u P. Radzikowskiego np ale dość drogo. Lepiej kupić bez sprężynek nawet do jednomasu. Nie będzie szarpać.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- User
- Posty: 102
- Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
- Imię: Michał
- lokalizacja: Puławy
Re: E36 318i silnik m52b25
Nie badz taki skromny, bo stojak jest profi
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25
Silnik został rozebrany do końca przy wyjmowaniu korbowodów zauważyłem tak jak by wszystkie stopki korbowodów były odłamywane od korb jest tak na wszystkich cylindrach po złożeniu pasują idealnie . Rozbierałem już silniki innych marek oraz silniki m50 ale takie coś widzę pierwszy raz . Fotki poniżej, dodam iż korby nie są uszkodzone silnik m52.
Jeszcze numery wałków rozrządu jak ktoś ma jakieś info ?
Wałek wydechowy są na nim numery :
1703891 C oraz GC 0974
Wałek dolotowy ma numery :
1703890 C oraz GC0973
ps dzięki za odp w sprawie sprzęgła
Jeszcze numery wałków rozrządu jak ktoś ma jakieś info ?
Wałek wydechowy są na nim numery :
1703891 C oraz GC 0974
Wałek dolotowy ma numery :
1703890 C oraz GC0973
ps dzięki za odp w sprawie sprzęgła
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
-
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 318i silnik m52b25
W angielskim mają na to fajną nazwę "fracture split connecting rods", czyli mniej więcej korbowody dzielone przez łamanie. Dzięki temu zabiegowi nie da się nic źle założyć, każda para stopka-korbowód jest unikatowa. Porowata struktura na granicy kontaktu eliminuje też jakiekolwiek siły poprzeczne które mogłyby działać na śruby. Co do sprzęgła, to możesz zajrzeć do działu sprzedam bo akurat mam do zaoferowania sprzęgło jakiego szukasz.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 318i silnik m52b25
To są typowe korbowody ze stopką łamaną, cel takiego zabiegu - obniżenie kosztów produkcji... Takie rozwiązanie nie ma żadnych cech które zwiększają wytrzymałość w stosunku do tradycyjnych korb, po prostu taniej je zrobić bo wymagają mniej stopni obróbki.
Ale co mnie dziwi - w M52 nie występowały jeszcze korbowody ze stopką łamaną, może ktoś już coś tam grzebał i założył z nowszego silnika?
Ale co mnie dziwi - w M52 nie występowały jeszcze korbowody ze stopką łamaną, może ktoś już coś tam grzebał i założył z nowszego silnika?
www.turboBMW.pl
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25
Silnik m52b25 został wyjęty z Anglika po rozkodowaniu winu jest on z marca 1996r i było coś takiego :
S962A MOTORKENNFELD Specjalna charakterystyka silnika -temat pruszany w tym linku http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=8&t=3331" onclick="window.open(this.href);return false; Pozwoliłem się skopiować dwa cytaty :
Wyjęty tłok widać na zdjęciu
Porównanie tłoków m52b25v oraz m50b25v
Jeszcze zdjęcie bloku M52b25v
S962A MOTORKENNFELD Specjalna charakterystyka silnika -temat pruszany w tym linku http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=8&t=3331" onclick="window.open(this.href);return false; Pozwoliłem się skopiować dwa cytaty :
Aquaz pisze:Niedawno znalazłem info na temat 2 odmian m52 . Z tulejami stalowymi ,zmienionymi mapami i innymi ostrzejszymi wałkami
Mianowicie S962A MOTORKENNFELD Engine characteristic curves. Jest to na tyle malo spotykane, ze ludzie na polskich forach nie maja pojecia czym to jest i wymyslaja rozne bzdury. Wyczytalem na forach angielskich i dowiedzialem sie od znajomego iz jest to faktycznie komputer z agresywnymi mapami. Realoem potwierdza iz jest to komputer, ktory znajduje sie tylko w modelach, ktore maja ta opcje w numerze vin. Wychodzily tez 323i s961a ktore mialy fabrycznie dlubniety silnik ale tez byla to opcja za ktora sie doplacalo.
Program którym posluguje sie ten komputer jest oznaczony numerem 1430630
Opcja z ostrymi wałkami dawała w m52b25 190KM
Aguirre pisze:Temat opisywałem na różnych forach aby ustalić co to za opcja.Rozebrałem taki silnik na części do budowy swojego strokera.Silnik był z angola.
Zamiast Nikasilu są teleje stalowe jak w m54.Tłoki są grafitowane jak w m52b28.Wałki rozrządu są inne i nie ma ich w katalogu.Z tego co udało mi się ustalić to mają kąty jak w m50b25Vanos.Są to wałki 228 stopni ale inne początki i końce otwarcia zaworów.Większy "overlap" tylko.
Program jest inny w sterowniku.Przerzuciłem wszystkie u siebie i z fabrycznych jest "najmocniejszy".
Ma trochę inną mapę zapłonu,Vanosa itd. Mapa paliwa i korekcyjne są takie jak we wszystkich więc do końca rewelacji nie ma się co spodziewać.
Jednak po wgraniu tego softu czuć różnicę zwłaszcza w środkowym zakresie obrotów i obciążeń.
W bloku jest z tyłu zaśłepiony blaszką otwór na czujnik obrotów i na wale jest koło foniczne.W m52 standard jest zaślepione odlewem.
Jak przyglądałem się głowicy to jest lepiej obrobiona w kanałach dolotowych i wylotowych.
Na mojej głowicy od góry był wybity napis "CONV" .Ale nie wiem jakie ma to znaczenie.
Wyjęty tłok widać na zdjęciu
Porównanie tłoków m52b25v oraz m50b25v
Jeszcze zdjęcie bloku M52b25v
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
-
- User
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
- Imię: Matey
- lokalizacja: PL
- Lokalizacja: Turbina
Re: E36 318i silnik m52b25
najtaniej i najpewniej jest zbudować sprzęgło dwu tarczowe. Ja mam u siebie w m60 takie, wytrzymałość do 600Nm. Teraz do m50b30 stroker składam 3 tarczowe.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 318i silnik m52b25
pochwal się tym tanim sprzęgłem proszę - wklej jakies zdjęciamatey pisze:najtaniej i najpewniej jest zbudować sprzęgło dwu tarczowe. Ja mam u siebie w m60 takie, wytrzymałość do 600Nm. Teraz do m50b30 stroker składam 3 tarczowe.
www.turboBMW.pl
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25
Rozpoczeło się składanie silnika na początek blok poszedł do honowania i planowania następnie został wyczyszczony i pomalowany na czarny mat . Panewki główne miały zostać stare ze względu na brak zużycia jak widać na zdjęciu , ale plany uległy zmianie i główne zostaną również nowe.
Z hurtowni dotarły juz nowe części :
-uszczelki głowicy -REINZ
-przekładka 0.8mm -KORONA
-śruby głowicy -PAYEN (na pudełku GLYCO)
-uszczelka pokrywy zaworów -BGA -zastanawiam się nad wymianą na Reinz
-uszczelniacze wału-GEOTZE
-uszczelka obudowy filtra
-uszczelka obudowy rozrządu - SERWIS BMW
-panewki główne -MAHLE
-panewki korbowe - KOLBENSCHMIDT
-pierścienie -PRIMA
-tarcza -KAGER 240mm
Z hurtowni dotarły juz nowe części :
-uszczelki głowicy -REINZ
-przekładka 0.8mm -KORONA
-śruby głowicy -PAYEN (na pudełku GLYCO)
-uszczelka pokrywy zaworów -BGA -zastanawiam się nad wymianą na Reinz
-uszczelniacze wału-GEOTZE
-uszczelka obudowy filtra
-uszczelka obudowy rozrządu - SERWIS BMW
-panewki główne -MAHLE
-panewki korbowe - KOLBENSCHMIDT
-pierścienie -PRIMA
-tarcza -KAGER 240mm
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25
Dół silnika został poskładany został jeszcze przegląd głowicy przed założeniem.
Cały komplet korb z m50b25v
Nowe panewki
Z montażu tłoków ,nie mogłem nigdzie dostać ściskacza do pierścieni więc zrobione domowym sposobem w ten sposób poskładałem już kilka silników.
Wszystkie tłoki na miejscu.
Cały dół poskładany .
Cały komplet korb z m50b25v
Nowe panewki
Z montażu tłoków ,nie mogłem nigdzie dostać ściskacza do pierścieni więc zrobione domowym sposobem w ten sposób poskładałem już kilka silników.
Wszystkie tłoki na miejscu.
Cały dół poskładany .
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E36 318i silnik m52b25
lubię oglądać jak takie nowizny z pudełka lądują w silniku
W jakim celu numerowałeś na tłoku cyfry 1,2,3?
W jakim celu numerowałeś na tłoku cyfry 1,2,3?
BMWexpert Motorsport
- ///M-TECHNIK
- User
- Posty: 77
- Rejestracja: 28 gru 2009, o 22:35
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mazowsze
Re: E36 318i silnik m52b25
Ulozenie pierscieni tak mi sie wydaje patrzac jak cyfry sa rozlozone na tloku ...
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25
Robiłem sobie ściągę z rozmieszczenia pierścieni.leo pisze:lubię oglądać jak takie nowizny z pudełka lądują w silniku
W jakim celu numerowałeś na tłoku cyfry 1,2,3?
Jeszcze widok tłoka po dmuchnięciu prawie 1bar w nieodprężony silnik. Po wyjęciu były tylko ślady pęknięć po wyjęciu pierścieni i podważeniu pęknięć śrubokrętem odpadły kawałki tłoka. Jak na foto.korona pisze:Krzysiek pochwal się tym tłokiem ze starego silnika
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: E36 318i silnik m52b25
Skąd ja znam ten widok .