E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: elmo0104 »

Co do sprzęgła to istnieje możliwość powiększenia tarczy u P. Radzikowskiego np ale dość drogo. Lepiej kupić bez sprężynek nawet do jednomasu. Nie będzie szarpać.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: simon1989 »

Nie badz taki skromny, bo stojak jest profi :wink2:
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

Silnik został rozebrany do końca przy wyjmowaniu korbowodów zauważyłem tak jak by wszystkie stopki korbowodów były odłamywane od korb jest tak na wszystkich cylindrach po złożeniu pasują idealnie . Rozbierałem już silniki innych marek oraz silniki m50 ale takie coś widzę pierwszy raz . Fotki poniżej, dodam iż korby nie są uszkodzone silnik m52.
Jeszcze numery wałków rozrządu jak ktoś ma jakieś info ?
Wałek wydechowy są na nim numery :
1703891 C oraz GC 0974
Wałek dolotowy ma numery :
1703890 C oraz GC0973


Obrazek
Obrazek
Obrazek
ps dzięki za odp w sprawie sprzęgła
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: SIMRowiec »

W angielskim mają na to fajną nazwę "fracture split connecting rods", czyli mniej więcej korbowody dzielone przez łamanie. Dzięki temu zabiegowi nie da się nic źle założyć, każda para stopka-korbowód jest unikatowa. Porowata struktura na granicy kontaktu eliminuje też jakiekolwiek siły poprzeczne które mogłyby działać na śruby. Co do sprzęgła, to możesz zajrzeć do działu sprzedam bo akurat mam do zaoferowania sprzęgło jakiego szukasz.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: korona »

To są typowe korbowody ze stopką łamaną, cel takiego zabiegu - obniżenie kosztów produkcji... Takie rozwiązanie nie ma żadnych cech które zwiększają wytrzymałość w stosunku do tradycyjnych korb, po prostu taniej je zrobić bo wymagają mniej stopni obróbki.

Ale co mnie dziwi - w M52 nie występowały jeszcze korbowody ze stopką łamaną, może ktoś już coś tam grzebał i założył z nowszego silnika?
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

Silnik m52b25 został wyjęty z Anglika po rozkodowaniu winu jest on z marca 1996r i było coś takiego :
S962A MOTORKENNFELD Specjalna charakterystyka silnika -temat pruszany w tym linku http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=8&t=3331" onclick="window.open(this.href);return false; Pozwoliłem się skopiować dwa cytaty :
Aquaz pisze:Niedawno znalazłem info na temat 2 odmian m52 . Z tulejami stalowymi ,zmienionymi mapami i innymi ostrzejszymi wałkami

Mianowicie S962A MOTORKENNFELD Engine characteristic curves. Jest to na tyle malo spotykane, ze ludzie na polskich forach nie maja pojecia czym to jest i wymyslaja rozne bzdury. Wyczytalem na forach angielskich i dowiedzialem sie od znajomego iz jest to faktycznie komputer z agresywnymi mapami. Realoem potwierdza iz jest to komputer, ktory znajduje sie tylko w modelach, ktore maja ta opcje w numerze vin. Wychodzily tez 323i s961a ktore mialy fabrycznie dlubniety silnik ale tez byla to opcja za ktora sie doplacalo.
Program którym posluguje sie ten komputer jest oznaczony numerem 1430630
Opcja z ostrymi wałkami dawała w m52b25 190KM
Aguirre pisze:Temat opisywałem na różnych forach aby ustalić co to za opcja.Rozebrałem taki silnik na części do budowy swojego strokera.Silnik był z angola.
Zamiast Nikasilu są teleje stalowe jak w m54.Tłoki są grafitowane jak w m52b28.Wałki rozrządu są inne i nie ma ich w katalogu.Z tego co udało mi się ustalić to mają kąty jak w m50b25Vanos.Są to wałki 228 stopni ale inne początki i końce otwarcia zaworów.Większy "overlap" tylko.
Program jest inny w sterowniku.Przerzuciłem wszystkie u siebie i z fabrycznych jest "najmocniejszy".
Ma trochę inną mapę zapłonu,Vanosa itd. Mapa paliwa i korekcyjne są takie jak we wszystkich więc do końca rewelacji nie ma się co spodziewać.
Jednak po wgraniu tego softu czuć różnicę zwłaszcza w środkowym zakresie obrotów i obciążeń.
W bloku jest z tyłu zaśłepiony blaszką otwór na czujnik obrotów i na wale jest koło foniczne.W m52 standard jest zaślepione odlewem.
Jak przyglądałem się głowicy to jest lepiej obrobiona w kanałach dolotowych i wylotowych.
Na mojej głowicy od góry był wybity napis "CONV" .Ale nie wiem jakie ma to znaczenie.

Wyjęty tłok widać na zdjęciu
Obrazek
Porównanie tłoków m52b25v oraz m50b25v
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jeszcze zdjęcie bloku M52b25v
Obrazek
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
matey
User
Posty: 21
Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
Imię: Matey
lokalizacja: PL
Lokalizacja: Turbina

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: matey »

najtaniej i najpewniej jest zbudować sprzęgło dwu tarczowe. Ja mam u siebie w m60 takie, wytrzymałość do 600Nm. Teraz do m50b30 stroker składam 3 tarczowe.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: korona »

matey pisze:najtaniej i najpewniej jest zbudować sprzęgło dwu tarczowe. Ja mam u siebie w m60 takie, wytrzymałość do 600Nm. Teraz do m50b30 stroker składam 3 tarczowe.
pochwal się tym tanim sprzęgłem proszę - wklej jakies zdjęcia
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

Rozpoczeło się składanie silnika na początek blok poszedł do honowania i planowania następnie został wyczyszczony i pomalowany na czarny mat . Panewki główne miały zostać stare ze względu na brak zużycia jak widać na zdjęciu , ale plany uległy zmianie i główne zostaną również nowe.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Z hurtowni dotarły juz nowe części :
Obrazek
-uszczelki głowicy -REINZ
-przekładka 0.8mm -KORONA
-śruby głowicy -PAYEN (na pudełku GLYCO)
-uszczelka pokrywy zaworów -BGA -zastanawiam się nad wymianą na Reinz
-uszczelniacze wału-GEOTZE
-uszczelka obudowy filtra
-uszczelka obudowy rozrządu - SERWIS BMW
-panewki główne -MAHLE
-panewki korbowe - KOLBENSCHMIDT
-pierścienie -PRIMA
-tarcza -KAGER 240mm
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

Dół silnika został poskładany został jeszcze przegląd głowicy przed założeniem.
Cały komplet korb z m50b25v
Obrazek

Nowe panewki
Obrazek

Z montażu tłoków ,nie mogłem nigdzie dostać ściskacza do pierścieni więc zrobione domowym sposobem w ten sposób poskładałem już kilka silników.
Obrazek

Wszystkie tłoki na miejscu.
Obrazek
Obrazek

Cały dół poskładany .
Obrazek
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: leo »

lubię oglądać jak takie nowizny z pudełka lądują w silniku ;)

W jakim celu numerowałeś na tłoku cyfry 1,2,3?
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
///M-TECHNIK
User
Posty: 77
Rejestracja: 28 gru 2009, o 22:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Mazowsze

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: ///M-TECHNIK »

Ulozenie pierscieni tak mi sie wydaje patrzac jak cyfry sa rozlozone na tloku ...
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: korona »

Krzysiek pochwal się tym tłokiem ze starego silnika ;)
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

leo pisze:lubię oglądać jak takie nowizny z pudełka lądują w silniku ;)

W jakim celu numerowałeś na tłoku cyfry 1,2,3?
Robiłem sobie ściągę z rozmieszczenia pierścieni.
Obrazek

korona pisze:Krzysiek pochwal się tym tłokiem ze starego silnika ;)
Jeszcze widok tłoka po dmuchnięciu prawie 1bar w nieodprężony silnik. Po wyjęciu były tylko ślady pęknięć po wyjęciu pierścieni i podważeniu pęknięć śrubokrętem odpadły kawałki tłoka. Jak na foto.
Obrazek
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: szarybmw »

Skąd ja znam ten widok . :rozczarowany:
ODPOWIEDZ