Czas na kolejny projekt naszego autorstwa. Jest to BMW E36 z silnikiem M50B25 Vanos Adama z Zielonej Góry. Przeznaczeniem samochodu jest tor oraz zabawy po górskich serpentynach. Silnik zostanie wyposażony w turbosprężarkę Garrett GT3076R z muszlą wydechową na V-bandzie A/R .82. Mam nadzieję, że zgodnie z zapowiedziami Właściciela projekt będzie miał kilka stage?ów. Na obecną chwilę plan zakłada doładowanie seryjnego silnika. Odprężymy go jedynie kanapką pod głowicą i postaramy się osiągnąc 350KM.
Specyfikacja:
- Silnik:
- seryjne M50B25 Vanos
- 2 uszczelki pod głowicą
- przekładka z kwasówki 0.8mm Forti
- pełna renegeracja głowicy
- świece NGK BKR7E
- pokrywa filtra oleju z wyjściem na chłodnice Ireland Engineering
- chłodnica oleju 330x125x50
- większa chłodnica wody od 328i
- Układ dolotowy:
- filtr stożkowy 80mm
- seryjny przepływomierz 80mm
- dolot 76mm od MAF do turbo
- dolot 51mm od turbo do IC
- intercooler 450x300x76
- dolot 76mm od IC do TB
- łączniki sylikonowe FMIC.PL
- zawór upustowy BOV HKS SSQV
- Układ wydechowy:
- żeliwny kolektor wydechowy T3 Treadstone
- turbosprężarka Garrett GT3076R chłodzona wodą
- 50mm wastegate FMIC.PL
- przelotowy układ wydechowy 76mm łączony V-bandem
- 2 przelotowe tłumiki 76mm MTG
- Układ paliwowy:
- pompa paliwa Walbro 255lph
- wtryskiwacze Lucas 440cc/min.
- Układ napędowy:
- odelżone jednomasowe koło zamachowe 7 kg M50B20
- 4-łapkowa tarcza spiekowa 240mm
- docisk sprzęgła X5 3.0d 540NM
- Elektronika:
- Ecumaster DET3 z wbudowanym map sensorem
- strojenie Michał Małecki
- wskaźniki Auto Gauge: temp. i ciś. oleju, temp. wody, EGT i boost
- Zawieszenie i karoseria:
- klatka bezpieczeństwa Trela Motorsport
- wybebeszone wnętrze
- wycięta tylnia półka oraz miejsce na koło zapasowe
- fotele kubełkowe Bride
- pasy szelkowe 5pkt
- poszerzone tylnie nadkola
- gwintowane zawieszenie FK
- tuleje poliuretanowe wszędzie gdzie się da
Rozbudowany pałąk w drzwiach
W garażu przed rozbiórką
Pod maską przed rozpoczęciem prac
Zaczęliśmy od sprawdzenia stanu silnika
Demontaż osprzętu
Potem przyszedł czas na pokrywę zaworów i vanosa
Następnie na głowicę
W międzyczasie zamontowałem Ecumastera z wbudowanym map sensorem
Pompa Walbro 255lph także znazła się już na swoim miejscu
Pojawił się w końcu sprawca całego zamieszania ? Garrett GT3076R, genialna turbosprężarka, ubóstwiam jej możliwości
Spojrzenie na wirnik ssący
Dla łatwiejszego montażu/demontażu zamówiliśmy muszlę wydechową z wyjściem na downpipe na V-band 3.0?
Wirnik wydechowy
Kiedy czekaliśmy na skończenie obróbki głowicy wyczyśliliśmy powierzchnię bloku silnika
Po kilku dniach głowica wróciła do nas, przeszła pełną regenerację (wymiana prowadnic i uszczelniaczy zaworowych, splanowana powierzchnia, na nowo dopasowane zawory do swoich gniazd, przeszlifowane zawory)
Zawory po obróbce
Góra silnika złożona
Tradycyjnie już skorzystaliśmy z usług żeliwnego kolektora wydechowego Treadstone
Nasz prezent dla właściciela ? pokrywa zaworów pomalowana proszkowo mrozikiem
Samochód już na naszej hali przed rozpoczęciem prac nad układami dolotowym i wydechowym
Wiszący Garrett
Intercooler
Konieczne było stworzenie nowej łapy silnika
Od strony turbiny
Dolot do stożka
Oba doloty po stronie wydechowej
Turbosprężarka i jej łączniki sylikonowe
Dolot od IC do TB
Początek układu wydechowego
Na aucie
Obecnie robimy sprzęgło i będziemy demontować miskę do wspawania spływu. Czekamy również na tłumiki z kwasówki, aby skończyć układ wydechowy.
Stay tuned,
Małecki Michał & Wittchen Marcin