BMW E36 325 Turbo GT3076R na tor dla Adama 357KM 489NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

BMW E36 325 Turbo GT3076R na tor dla Adama 357KM 489NM

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Czas na kolejny projekt naszego autorstwa. Jest to BMW E36 z silnikiem M50B25 Vanos Adama z Zielonej Góry. Przeznaczeniem samochodu jest tor oraz zabawy po górskich serpentynach. Silnik zostanie wyposażony w turbosprężarkę Garrett GT3076R z muszlą wydechową na V-bandzie A/R .82. Mam nadzieję, że zgodnie z zapowiedziami Właściciela projekt będzie miał kilka stage?ów. Na obecną chwilę plan zakłada doładowanie seryjnego silnika. Odprężymy go jedynie kanapką pod głowicą i postaramy się osiągnąc 350KM.

Specyfikacja:
  • Silnik:
  • seryjne M50B25 Vanos
  • 2 uszczelki pod głowicą
  • przekładka z kwasówki 0.8mm Forti
  • pełna renegeracja głowicy
  • świece NGK BKR7E
  • pokrywa filtra oleju z wyjściem na chłodnice Ireland Engineering
  • chłodnica oleju 330x125x50
  • większa chłodnica wody od 328i
  • Układ dolotowy:
  • filtr stożkowy 80mm
  • seryjny przepływomierz 80mm
  • dolot 76mm od MAF do turbo
  • dolot 51mm od turbo do IC
  • intercooler 450x300x76
  • dolot 76mm od IC do TB
  • łączniki sylikonowe FMIC.PL
  • zawór upustowy BOV HKS SSQV
  • Układ wydechowy:
  • żeliwny kolektor wydechowy T3 Treadstone
  • turbosprężarka Garrett GT3076R chłodzona wodą
  • 50mm wastegate FMIC.PL
  • przelotowy układ wydechowy 76mm łączony V-bandem
  • 2 przelotowe tłumiki 76mm MTG
  • Układ paliwowy:
  • pompa paliwa Walbro 255lph
  • wtryskiwacze Lucas 440cc/min.
  • Układ napędowy:
  • odelżone jednomasowe koło zamachowe 7 kg M50B20
  • 4-łapkowa tarcza spiekowa 240mm
  • docisk sprzęgła X5 3.0d 540NM
  • Elektronika:
  • Ecumaster DET3 z wbudowanym map sensorem
  • strojenie Michał Małecki
  • wskaźniki Auto Gauge: temp. i ciś. oleju, temp. wody, EGT i boost
  • Zawieszenie i karoseria:
  • klatka bezpieczeństwa Trela Motorsport
  • wybebeszone wnętrze
  • wycięta tylnia półka oraz miejsce na koło zapasowe
  • fotele kubełkowe Bride
  • pasy szelkowe 5pkt
  • poszerzone tylnie nadkola
  • gwintowane zawieszenie FK
  • tuleje poliuretanowe wszędzie gdzie się da
Zanim samochód trafił do nas to karoseria została wyposażona w klatkę bezpieczeństwa

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Rozbudowany pałąk w drzwiach

Obrazek

W garażu przed rozbiórką

Obrazek

Pod maską przed rozpoczęciem prac

Obrazek

Zaczęliśmy od sprawdzenia stanu silnika

Obrazek

Obrazek

Demontaż osprzętu

Obrazek

Potem przyszedł czas na pokrywę zaworów i vanosa

Obrazek

Następnie na głowicę

Obrazek

W międzyczasie zamontowałem Ecumastera z wbudowanym map sensorem

Obrazek

Pompa Walbro 255lph także znazła się już na swoim miejscu

Obrazek

Obrazek

Pojawił się w końcu sprawca całego zamieszania ? Garrett GT3076R, genialna turbosprężarka, ubóstwiam jej możliwości

Obrazek

Spojrzenie na wirnik ssący

Obrazek

Dla łatwiejszego montażu/demontażu zamówiliśmy muszlę wydechową z wyjściem na downpipe na V-band 3.0?

Obrazek

Wirnik wydechowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kiedy czekaliśmy na skończenie obróbki głowicy wyczyśliliśmy powierzchnię bloku silnika

Obrazek

Po kilku dniach głowica wróciła do nas, przeszła pełną regenerację (wymiana prowadnic i uszczelniaczy zaworowych, splanowana powierzchnia, na nowo dopasowane zawory do swoich gniazd, przeszlifowane zawory)

Obrazek

Obrazek

Zawory po obróbce

Obrazek

Obrazek

Góra silnika złożona

Obrazek

Tradycyjnie już skorzystaliśmy z usług żeliwnego kolektora wydechowego Treadstone

Obrazek

Nasz prezent dla właściciela ? pokrywa zaworów pomalowana proszkowo mrozikiem

Obrazek

Samochód już na naszej hali przed rozpoczęciem prac nad układami dolotowym i wydechowym

Obrazek

Wiszący Garrett

Obrazek

Obrazek

Intercooler

Obrazek

Konieczne było stworzenie nowej łapy silnika

Obrazek

Od strony turbiny

Obrazek

Dolot do stożka

Obrazek

Oba doloty po stronie wydechowej

Obrazek

Turbosprężarka i jej łączniki sylikonowe

Obrazek

Dolot od IC do TB

Obrazek

Początek układu wydechowego

Obrazek

Na aucie

Obrazek

Obecnie robimy sprzęgło i będziemy demontować miskę do wspawania spływu. Czekamy również na tłumiki z kwasówki, aby skończyć układ wydechowy.

Stay tuned,

Małecki Michał & Wittchen Marcin
Maleckis Motorsport
Gonzo_BB
User
Posty: 22
Rejestracja: 16 paź 2010, o 17:14
Imię: Rafał
lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: Gonzo_BB »

ładnie to wszystko wyglada. Moje pytanie, nie rozpusci tych trytytków co trzymaja pompe paliwa?
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: g-rad »

Profi robota! Trytytek benzyna nie rozpuści, u mnie pompa siedzi podobnie tylko osadziłem ją w ori koszyku.
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: tdserek »

Wyglada na bardzo rozwojowy setup:D turbinki zazdroszcze:D mam nadzieje ze moja podobnie bedzie dmuchac:D pozdrowka:D i czkeam na dalsza relacje:D
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: k64 »

ty to zawsze tak opisujesz szybko , pare fotek cak cak i teraz to wyglada jak by bylo 2h roboty :heh: pamietasz jak meczyles 2 miesiace twojego eatona albo ja moj projekt przez rok? milion zdjec itd - choc faktycznie teraz by poszlo szybciej :heh:

gt30 to jest liga zawodowa, podoba mi sie, zycze 400km :heh:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: Michał_Małecki »

Od ostatniego postu kontynuowaliśmy naszą pracę.

Zestaw sprzęgła wrócił z obróbki - jednomas M50, docisk X5 3.0d oraz 4-łapkowy spiek

Obrazek

Obrazek

Na czas doszły także tłumiki od Mariusza

Obrazek

Zamach na aucie, miska z wspawanym spływem także

Obrazek

Z przodu za nerkami znalazła się chłodnica oleju

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mocowanie chłodnicy

Obrazek

Podstawka z wyjściami na chłodnicę i czujnikami temp. i ciś. oleju

Obrazek

Na życzenie klienta dolot został pomalowany proszkowo na kolor srebny - podobnie jak nasza łapa silnika

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Spływ, zasilanie w olej i chłodzenie wodą

Obrazek

Dolot od IC do TB

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozycja stożka

Obrazek

Układ wydechowy

Obrazek

Obrazek

Wastegate

Obrazek

Pod autem

Obrazek

Stay tuned,

Małecki Michał & Wittchen Marcin.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: sierRKA »

Michale w tym jak i innym projekcie nie słychać nic o loctite, używacie jescze tego specyfiku czy już nie. jeżeli nie to jakie minusy z perspektywy doświadczenia?
pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: szarybmw »

FAjny projekt . Mam dwa pytanie do Michała mianowicie czy ten spływ nie bedzie za nisko ? I ile kosztował takie dwa tłumiki w MTG ?
selem
User
Posty: 58
Rejestracja: 10 gru 2010, o 17:58
Imię: Adrian
lokalizacja: Bielawa

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: selem »

Mam pytanie nie boicie sie o dolot do intercoolera idzie on bardzo nisko nad ziemie pod wachaczem bedzie jakas osłona?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: Michał_Małecki »

Gonzo_BB pisze:ładnie to wszystko wyglada. Moje pytanie, nie rozpusci tych trytytków co trzymaja pompe paliwa?
Nie ma szans.
tdserek pisze:Wyglada na bardzo rozwojowy setup:D turbinki zazdroszcze:D mam nadzieje ze moja podobnie bedzie dmuchac:D pozdrowka:D i czkeam na dalsza relacje:D
Takie jest założenie właściciela. W przyszłości mamy tylko zakuć silnik oraz ponownie wystroić. Układy sprzęgła, chłodzenia, turbodoładowania mają być wystarczające pod kolejne etapy modyfikacji.
. pisze:ty to zawsze tak opisujesz szybko , pare fotek cak cak i teraz to wyglada jak by bylo 2h roboty :heh: pamietasz jak meczyles 2 miesiace twojego eatona albo ja moj projekt przez rok? milion zdjec itd - choc faktycznie teraz by poszlo szybciej :heh:

gt30 to jest liga zawodowa, podoba mi sie, zycze 400km :heh:
Pamiętam, ale 2 lata pracy nad samochodami niemal dzień w dzień delikatnie przyspieszyły tempo naszych prac :wink2: .
sierRKA pisze:Michale w tym jak i innym projekcie nie słychać nic o loctite, używacie jescze tego specyfiku czy już nie. jeżeli nie to jakie minusy z perspektywy doświadczenia?
pozdrawiam
Nadal używamy, ale zależy to od projektu. M50 odprężone kanapką i mocno skręcone nie ma problemu z wydmuchiwaniem się uszczelki. Po za tym z uszczelką psikniętą Loctite 3020 jest potem problem przy demontażu. W tym projekcie będzie stage 2. Silnik zostanie rozłożony i złożony na kutych komponentach - dopiero wtedy pojawi się Loctite 3020.
szarybmw pisze:FAjny projekt . Mam dwa pytanie do Michała mianowicie czy ten spływ nie bedzie za nisko ? I ile kosztował takie dwa tłumiki w MTG ?
Jak będzie problem ze spływem, to dołożymy pompę oleju. Tłumiki 800zł z przesyłką.
selem pisze:Mam pytanie nie boicie sie o dolot do intercoolera idzie on bardzo nisko nad ziemie pod wachaczem bedzie jakas osłona?
Puściliśmy tak dolot już w 4 E36 i przycierały przeważnie tłumikami środkowymi, rurą dolotową nigdy - jest dokładnie na wysokości koła także podnosi się razem z nim.

Pozdrawiam,

Michał.
Maleckis Motorsport
selem
User
Posty: 58
Rejestracja: 10 gru 2010, o 17:58
Imię: Adrian
lokalizacja: Bielawa

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: selem »

Aha...To nie było tematu
Przy jakich obrotach wstanie ta turbina? Spaliny z WG w atmosfere? Goracą cześć turbiny i WG bede jakos osłoniete ?
rom089
User
Posty: 115
Rejestracja: 9 sty 2011, o 14:19
Imię: roman
lokalizacja: bydgoszcz

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: rom089 »

witam.. jedno pytanie co to za podstawka filtra oleju ? gdzie mozna cos takiego zdobyć ?
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: Mario »

Witam.
Dawno tu nie byłem z całkowitego braku czasu.
Gratulacje.
Auto prezentuje się świetnie.
Nabraliscie tempa.
Szkoda ze w Płocku nie ma takich zapaleńców bo samemu jest cieżko wszystko wykonać od podstaw a tak pomoc by się bardzo przydała :)
Trzymam kciuki za projekt
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Samochód od dłuższego czasu jest gotowy. Zrobiliśmy nim ponad 500 kilometrów bezawaryjnie. Właściciel jest na urlopie za granicą, autko czeka na jego powrót.

Dziś wreszcie mamy wolniejszy dzień na warsztacie i pojechaliśmy na hamownię. 300KM & 402NM @ 0.8bar, waga samochodu 1250kg.

Obrazek

Końcowe zdjęcie spod maski

Obrazek
selem pisze:Aha...To nie było tematu
Przy jakich obrotach wstanie ta turbina? Spaliny z WG w atmosfere? Goracą cześć turbiny i WG bede jakos osłoniete ?
Na żeliwnym kolektorze Treadstone turbina wstaje całkiem nieźle. Przy około 2500 wychodzi po za ciśnienie atmosferyczne, koło 3000-3200 łapie 0.7bar. Przy maksymalnym momencie peakuje do 0.8bar, potem spada do 0.7bar i utrzymuje się na w miarę stałym poziomie. Doładowanie sterowane MBC.
rom089 pisze:witam.. jedno pytanie co to za podstawka filtra oleju ? gdzie mozna cos takiego zdobyć ?
Podstawka filtra oleju jest autorstwa Ireland Engineering. To jest ostatnia sztuka, którą sprowadziłem z USA. Kuba "Coel" wziął jedną sztukę na skopiowanie. Podpytaj na jakim jest etapie z jej odwzorowaniem.
Mario pisze:Witam.
Dawno tu nie byłem z całkowitego braku czasu.
Gratulacje.
Auto prezentuje się świetnie.
Nabraliscie tempa.
Szkoda ze w Płocku nie ma takich zapaleńców bo samemu jest cieżko wszystko wykonać od podstaw a tak pomoc by się bardzo przydała :)
Trzymam kciuki za projekt
No szkoda, szkoda. Chętnie połączyłbym siły z Tobą.

Pozdrawiam,

Michał.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 325 Turbo Garrett GT3076R na tor dla Adama

Post autor: k64 »

helo michal, gratulacje skonczonej roboty - ladnie wyszlo, szkoda ze cos kurde malo tej mocy no ale nie cyferkami zyje auto. Pamietasz IHI kuby Gracza? twojego znajomego - przy 0,8 bara :heh:
mam pytanie co do obrobki zaworow tutaj - tzn co wyczyszczone orginalne i dotarte na nowo tak? :rolleyes2:
p.s. paczke ci wyslalem :wink2:
ODPOWIEDZ