BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra 534KM 728NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra 534KM 728NM

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Zajmujemy się obecnie kolejnym projektem, który mocno nasz zespół elektryzuje. Jest to moje motoryzacyjne marzenie, które w połowie zrealizowałem tworząc swój projekt do driftu. Samochód nam i Wam dobrze znany z naszego ubiegłorocznego projektu M3 3.2 Turbo. Trochę za naszą namową i regularnymi pochwałami wysyłanymi pod adresem JZ?etów Właściciel Piotrek zdecydował się na zmianę marki jednostki napędowej. Oryginalny silnik niedawno został wystawiony na sprzedaż (tylko na turbobmw.pl) i został sprzedany po 2 dniach. Będziemy go wkładać do innej E36 M3 przygotowywanej do jazdy po torze. W planach Piotrka było zakucie S50 zimą oraz podniesienie ciśnienia doładowania w okolice 1.0bar. Jednak po wspólnych analizach kosztów i możliwych problemów z ogarnięciem S50B32 na wyższym doładowaniu podjęliśmy decyzję o kupnie silnika 2JZGTE, bedąc bardziej precyzyjnym o kupnie całego samochodu Toyota Aristo z Anglii jako dawcy. Plan to bezawaryjne 500KM robiące dzicz każdego dnia o każdej porze.

Specyfikacja:
  • Silnik:
  • całkowicie seryjny silnik 2JZGTE z Toyoty Aristo
  • miska olejowa z Toyoty Soarer
  • nowa pompa wody OEM Toyota
  • świece NGK BKR7E
  • chłodnica wody BMW E36 M3
  • chłodnica oleju BMW E36 M3

    Układ turbodoładowania:
  • filtr stożkowy ITG 100mm
  • turbosprężarka Garrett GT3582R chłodzona wodą
  • układ dolotowy 76mm
  • łączniki sylikonowe FMIC.PL
  • intercooler 450x300x76mm
  • blow off valve HKS
  • rurowy kolektor wydechowy KSRacing
  • wastegate 50mm V-band FMIC.PL
  • przelotowy 3.0? układ wydechowy
  • customowe 2 tłumiki 3.0?

    Układ paliwowy:
  • wtryskiwacze 630cc/min. Siemens Deka
  • customowa listwa paliwowa
  • regulator ciśnienia paliwa 3.5bar BMW
  • pompa paliwa Walbro 255lph

    Układ napędowy:
  • skrzynia R154 z Toyoty Supry MKIII
  • koło zamachowe OEM Toyota 1JZGTE
  • docisk sprzęgła Toyota Supra MKIII
  • 4-łapkowa tarcza sprzęgła
  • customowy wał napędowy
  • dyferencjał E36 M3 3.2 z przełożeniem 3.91

    Elektronika:
  • customowa wiązka elektryczna Małecki Michał
  • strojenie Małecki Michał
  • Ecumaster DET3 + 4barowy map sensor
  • elektrozawór do sterowania doładowanie MAC Valves
  • czujniki Auto Gauge: boost, EGT, temp. i ciś. oleju
Dawca

Obrazek

Silnik podczas prac nad nim przed włożeniem ? w tle skrzynia R154

Obrazek

Seryjny sekwencyjny układ 2JZ?eta zostanie zastąpiony single turbo

Obrazek

Konieczna była wymiana pompy wody ? nowa OEM z Toyoty

Obrazek

Aby wymienić pompę wody w JZ?etach trzeba rozebrać rozrząd

Obrazek

Pompa wody zamontowana, rozrząd na nowo ustawiony

Obrazek

W Aristo miska jest z przodu, do E36 potrzebna jest ?tylnia miska? ? także konieczna była również i jej wymiana

Obrazek

Sprzęgło

Obrazek

Marcin Wittchen ? TIG welder!

Obrazek

Spływ pod single turbo

Obrazek

Biorca przed rozpoczęciem rozbiórki

Obrazek

Ostatnie chwile S50B32 w srebnej E36 Piotrka

Obrazek

Zdjęliśmy cały przód

Obrazek

Kiedy już zaczęło się ściemniać Mariusz zabrał się za dźwiganie silnika

Obrazek

S50 wraz ze skrzynią SMG na palecie

Obrazek

Obrazek

Nasza warsztatowa wystawa ? 2x 2JZGTE + S50B32 Turbo

Obrazek

Pusta karoseria w oczekiwaniu na nowy silnik

Obrazek

Obecnie czekamy za dzwonem skrzyni biegów do R154.

Stay tuned,

Małecki Michał & Wittchen Marcin.
selem
User
Posty: 58
Rejestracja: 10 gru 2010, o 17:58
Imię: Adrian
lokalizacja: Bielawa

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: selem »

Projekt robi wrazenie :eee: !! Jaka turbina zastopicie 2 seryjne jakis Holset? hx40 czy cos wiekszego?
Jak wyglada to wszystko od strony elektryki jest tu zastosowane jakies Imo?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: Michał_Małecki »

Turbosprężarka Garrett z serii GT, model nie został jeszcze jednak wybrany. 2JZ nie posiada immobilajzera. Wiązka robiona przez nas od podstaw na seryjnym komputerze.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: korona »

A mi tam sie nie podoba ta Japonia :heh: W jakich autach na rynek europejski siedziały silniki turbo 1JZ i 2JZ ?
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: elmo0104 »

1JZ były w lexusach SC300 (czyli japońskich toyotach soarer). 2JZ nie wiem ale pewnie Michał powie:)


edit:

poprawione sc400 na sc300 (teraz już wiem:) )
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: Pat-325 »

SC400 był z V8.
SC300 był z JZ.. jednak z 2JZ, bo to konstrukcja bliźniacza z Toyotą Suprą IV gen.

1JZ występował w 3 generacji Supry.
piotr e38
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 6 lis 2010, o 15:07
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: piotr e38 »

2jz w wersji Turbo, na rynek europejski, to chyba tylko SUPRA MK4.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: Grzesi(E30)k »

IS300 2JZ-GE bez turbo
-chałturnik-
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: elmo0104 »

Pat-325 pisze:SC400 był z V8.
SC300 był z JZ.. jednak z 2JZ, bo to konstrukcja bliźniacza z Toyotą Suprą IV gen.
1JZ występował w 3 generacji Supry.

W sumie to widziałem Toyotę Soarer z 1JZ być może że na europę lexus nie wychodził z tym silnikiem. 2jz bez turbo widziałem za to w suprze ale nie jestem pewien czy to wersja euro czy japan była
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: sierRKA »

jakie są różnice pomiędzy 1JZ a 2JZ? napewno dwójka młodsza ale czego więcej lepszego?
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Peaty
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 14 paź 2011, o 23:15
Imię: Patryk
lokalizacja: Lublin

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: Peaty »

Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: Michał_Małecki »

Dziś przybyły do nas kolejne elementy układanki.

Kolektor wydechowy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzwon do skrzyni R154

Obrazek

Obrazek

2JZGTE na rynek europejski był tylko w Suprze MKIV - tak jak napisał Piotrek. Oprócz tego montowany był jeszcze w Aristo.

Stay tuned,

Małecki Michał & Wittchen Marcin.
Maleckis Motorsport
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: PMN »

Będzie robić robotę :)

W 2010, przed pierwszym startem na Bemowie, miałem ten sam plan tj. jeśli S50B30T znów padnie, wlatuje 2JZ.

Dodatkowy atut, to pionowe ustawienie silnika - mnóstwo miejsca po stronie wydechowej.

Powodzenia!
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: sierRKA »

co to za kolektor, czyt. jakiej firmy?
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M3 2JZGTE dla Piotra

Post autor: Michał_Małecki »

R154 już z odpowiednim dzwonem

Obrazek

Obrazek

Na silniku

Obrazek

Zestaw gotowy przed jutrzejszym pierwszym wejściem do karoserii

Obrazek

Przymiarka kolektora na drugim 2JZ'ecie

Obrazek
PMN pisze:Będzie robić robotę :)

W 2010, przed pierwszym startem na Bemowie, miałem ten sam plan tj. jeśli S50B30T znów padnie, wlatuje 2JZ.

Dodatkowy atut, to pionowe ustawienie silnika - mnóstwo miejsca po stronie wydechowej.

Powodzenia!
Oby robiło robotę. Właściciel Piotrek ponoć nie odbierze samochodu, jeżeli nie będzie 5tki z przodu :heh: .
sierRKA pisze:co to za kolektor, czyt. jakiej firmy?
Custom od KSRacing, bierzemy od nich także dzwony do R154.

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
ODPOWIEDZ