Zajmujemy się obecnie kolejnym projektem, który mocno nasz zespół elektryzuje. Jest to moje motoryzacyjne marzenie, które w połowie zrealizowałem tworząc swój projekt do driftu. Samochód nam i Wam dobrze znany z naszego ubiegłorocznego projektu M3 3.2 Turbo. Trochę za naszą namową i regularnymi pochwałami wysyłanymi pod adresem JZ?etów Właściciel Piotrek zdecydował się na zmianę marki jednostki napędowej. Oryginalny silnik niedawno został wystawiony na sprzedaż (tylko na turbobmw.pl) i został sprzedany po 2 dniach. Będziemy go wkładać do innej E36 M3 przygotowywanej do jazdy po torze. W planach Piotrka było zakucie S50 zimą oraz podniesienie ciśnienia doładowania w okolice 1.0bar. Jednak po wspólnych analizach kosztów i możliwych problemów z ogarnięciem S50B32 na wyższym doładowaniu podjęliśmy decyzję o kupnie silnika 2JZGTE, bedąc bardziej precyzyjnym o kupnie całego samochodu Toyota Aristo z Anglii jako dawcy. Plan to bezawaryjne 500KM robiące dzicz każdego dnia o każdej porze.
Specyfikacja:
- Silnik:
- całkowicie seryjny silnik 2JZGTE z Toyoty Aristo
- miska olejowa z Toyoty Soarer
- nowa pompa wody OEM Toyota
- świece NGK BKR7E
- chłodnica wody BMW E36 M3
- chłodnica oleju BMW E36 M3
Układ turbodoładowania: - filtr stożkowy ITG 100mm
- turbosprężarka Garrett GT3582R chłodzona wodą
- układ dolotowy 76mm
- łączniki sylikonowe FMIC.PL
- intercooler 450x300x76mm
- blow off valve HKS
- rurowy kolektor wydechowy KSRacing
- wastegate 50mm V-band FMIC.PL
- przelotowy 3.0? układ wydechowy
- customowe 2 tłumiki 3.0?
Układ paliwowy: - wtryskiwacze 630cc/min. Siemens Deka
- customowa listwa paliwowa
- regulator ciśnienia paliwa 3.5bar BMW
- pompa paliwa Walbro 255lph
Układ napędowy: - skrzynia R154 z Toyoty Supry MKIII
- koło zamachowe OEM Toyota 1JZGTE
- docisk sprzęgła Toyota Supra MKIII
- 4-łapkowa tarcza sprzęgła
- customowy wał napędowy
- dyferencjał E36 M3 3.2 z przełożeniem 3.91
Elektronika: - customowa wiązka elektryczna Małecki Michał
- strojenie Małecki Michał
- Ecumaster DET3 + 4barowy map sensor
- elektrozawór do sterowania doładowanie MAC Valves
- czujniki Auto Gauge: boost, EGT, temp. i ciś. oleju
Silnik podczas prac nad nim przed włożeniem ? w tle skrzynia R154

Seryjny sekwencyjny układ 2JZ?eta zostanie zastąpiony single turbo

Konieczna była wymiana pompy wody ? nowa OEM z Toyoty

Aby wymienić pompę wody w JZ?etach trzeba rozebrać rozrząd

Pompa wody zamontowana, rozrząd na nowo ustawiony

W Aristo miska jest z przodu, do E36 potrzebna jest ?tylnia miska? ? także konieczna była również i jej wymiana

Sprzęgło

Marcin Wittchen ? TIG welder!

Spływ pod single turbo

Biorca przed rozpoczęciem rozbiórki

Ostatnie chwile S50B32 w srebnej E36 Piotrka

Zdjęliśmy cały przód

Kiedy już zaczęło się ściemniać Mariusz zabrał się za dźwiganie silnika

S50 wraz ze skrzynią SMG na palecie


Nasza warsztatowa wystawa ? 2x 2JZGTE + S50B32 Turbo

Pusta karoseria w oczekiwaniu na nowy silnik

Obecnie czekamy za dzwonem skrzyni biegów do R154.
Stay tuned,
Małecki Michał & Wittchen Marcin.